lunes, 12 de octubre de 2009

ACTIVITAT 6:

És el jo la primera veritat?

Quan es tracta de filosofar, de raonar i de dir el que és lògic o no, és difícil arribar a una veritat absoluta i més encara saber on comença aquesta veritat.

Segons el mètode racionalista les idees més clares i certes són aquelles que provenen de la raó, mentre que aquelles que vénen dels sentits són més confuses.
Jo se que existeixo perquè tinc contacte amb el meu voltant i perquè em donen com existent.

Rene Descartes diu ‘ jo existeixo perque penso i si existeixo per tant soc’. També podria ser que el jo fosi la primera veritat i l’última, ja que podria ser que tot el que m’envoltes no fossin altres jo que pensen i que pertan existeixen sinò un reflex del meu jo que pensa que això existeix. En tot cas si això fos mentida hi haurien tants 'jo' com persones al món.


‘Cogito’ Significa ‘jo penso’, aquesta és una idea innata ja que pensem sense intenció de pensar, fins i tot quan pensem que no pensem esten pensant que no pensem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario